Sputnik
Klasik Sputnik, minör açış üzerine Pik ile araya giren rakibe Cevapçı tarafından atılan konturdur. Pik keseri olmadığını, cevap verecek bir puanı olduğunu ve en az 4 parça Kör gösterir. Sputnik uygulamalarında bazı farklılıklar vardır, örneğin bazı sistemler 1 Kör araya girişe atılan konturu 4 parça Pik göstermek için kullanırlar. Bizim önerimiz aşağıdaki tabloda olduğu gibidir.
Açıcı
Rakip
Cevapçı
Açıklama
1 Trefl
1 Pik
Kontur
En az 4 parça Kör, 7+ puan, Pik keser yok
1 Trefl
1 Kör
Kontur
En az 5 parça Karo, 7+ puan, Pik keser yok
1 Trefl
1 Karo
Kontur
Karo keser yok, 4 parça majör yok, destek yok, puan var
1 Karo
2 Trefl
Kontur
4 parça Kör, 4 parça Pik gösterir
Bazı yerlerde, 1 Trefl açışı üzerine 1 Karo araya girişine atılan kontur, 4’er parça majör göstermek için kullanılır, oysa bu son derece gereksizdir, çünkü natürel konuşmak mümkündür. 4-4 majör olduğuna göre 1 Kör konuşulur, Açıcı ya Körü destekler, yada 4 parça ise gene 1 seviyesinde Pik gösterir.
Yukarıdaki tabloyu biraz daha geliştirirsek; son satırdaki konvansiyon sıçramasız 2 seviyesinde her türlü renk araya girişlerinde uygulanabilir. Mesela 1 Pik açışı üzerine 2 Kör araya girişinde, 4-4 minörleri göstermek için kontur atılabilir. Ayrıca bu uygulamada kontur atmak için diğer iki rengin mutlaka 4'er parça olması da gerekmez, iyi bir elle farklı bir dağılımla da kontur atmak zorunda kalabilirsiniz.
Dördüncü oyuncu da Sputnik konturu atabilir. Örneğin rakibin oyun açtığı, ikinci oyuncunun renkle araya girdiği ve Cevapçının da açıcıyı desteklediği durumda dördüncü oyuncunun atacağı kontur diğer iki renkten uzunluk gösterir. Mantık Apel konturundan çok farklı değildir, ancak ikinci oyuncu da deklare verdiği için daha düşük puanla uygulanabilir. Konuşmalar aşağıdaki tabloda gösterildiği gibi olabilir.
Açıcı
2.Oyuncu
Cevapçı
4.Oyuncu
Açıklama
1 Karo
1 Pik
2 Karo
Kontur
Diğer iki renkte en az 5-4 dağılım
Aynı uygulama 2.Oyuncunun Apel konturu üzerine de yapılabilir.
Açıcı
2.Oyuncu
Cevapçı
4.Oyuncu
Açıklama
1 Karo
Kontur
2 Karo
Kontur
7+ TP, 5 parça renk yok, diğer 3 renkte seçimi 2.Oyuncuya bırakıyor.
Dördüncü oyuncunun yukarıda gördüğümüz Sputnik uygulamaları Responsive Doubles olarak da bilinir.
Bir de 2.Oyuncunun Sputnik konturuna bir örnek verelim.
Açıcı
2.Oyuncu
Cevapçı
4.Oyuncu
Açıcı
2.Oyuncu
Açıklama
1 Trefl
1 Karo
1 Kör
1 Pik
2 Kör
Kontur
- İyi bir açış puanı, iyi bir Karo
- 2 parça Pik
Sputnik konturunu Açıcı da uygulayabilir.
Açıcı
Cevapçı
4.Oyuncu
Açıcı
Açıklama
1 Karo
1 Kör
1 Pik
Kontur
Pik keser yok, 2.renk yok, 16+ puan, 3 Kör
Sonuç olarak, natürel konuşma yada natürel konuşarak elinizi anlatma şansınız kalmadığı anlarda Sputnik konturunu düşünebilirsiniz.